De Waldorfschool Nesselande

Samen kathedralen bouwen

Verschil maken voor de toekomst

Nesselande, een prachtige plek voor kinderen. Deze plek ligt aan de rand van Rotterdam, met horizonnen zover het oog reikt en de Zevenhuizerplas als voortuin. Door weer en wind trekken onze kinderen de natuur in, we lopen in een lange stoet naar het strandje of wandelen de bossen in. De natuur is ons klaslokaal.

De Waldorfschool Nesselande is in 2017 opgericht door een groep enthousiaste ouders en destijds gestart met een kleuterklas. Het motief van de ouders die in deze omgeving graag een vrijeschool zagen ontstaan ligt in de antroposofie. De Waldorfschool is inmiddels niet meer weg te denken. Wij zijn enorm trots op onze school en de groeiende belangstelling onder de ouders in en buiten de wijk Nesselande. De Waldorfschool valt onder het bestuur van de Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs (de RVKO) en is daarmee de nieuwste autonome telg van de RVKO. Samen met de RVKO bundelen we onze krachten.

“Inhoudelijk hoogwaardig onderwijs met ruimte voor ontwikkeling en zelfontplooiing”

De wereld om ons heen is de plek waar vraagstukken van nu en de toekomst zich aandienen. Op de Waldorfschool leren de kinderen weloverwogen en verstandig met deze vraagstukken om te gaan. In onze onderwijsvorm staat een evenredige ontwikkeling van denken, voelen en willen centraal. Het vrijeschoolonderwijs draagt de uitdaging in zich van een leven lang leren. Kathedralen bouwen voor de toekomst. Dat doen we met elkaar en elke dag weer!

Wie kiest voor de Waldorfschool kiest voor inhoudelijk hoogwaardig onderwijs met ruimte voor ontwikkeling en zelfontplooiing.

zo

Lentemarkt

12.00 – 16.00 uur

Kom gezellig naar onze Lentemarkt en de sfeer proeven op onze school. Er zijn Oud Hollandse kinderspelletjes, creatieve workshops, een goochelvoorstelling, live-muziek en silent disco, marktkraampjes met handgemaakt speelgoed en andere natuurlijke producten en lekkere hapjes & drankjes. Ook is er een kledingruil en kan er een kijkje genomen worden in de school. Wees van harte welkom!

“De sfeer is heel goed, onze dochter gaat met zoveel plezier naar school en komt met de mooiste verhalen thuis”